Pedagodzy

Rok szkolny 2025/26
Psycholog i Pedagodzy zapraszają
 
Drogi Uczniu! 
Jeśli: 
  • masz jakiś problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać lub jak go rozwiązać,
  • czujesz się samotny bądź nierozumiany,
  • stoisz przed trudnym wyborem i potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji,
  • boisz się chodzić do szkoły,
  • źle czujesz się w swojej klasie bądź masz trudności w relacjach z uczniami ze swojej szkoły,
  • czujesz się odizolowany od rówieśników albo wpadłaś/eś w towarzystwo, które robi rzeczy, które Ci się nie podobają (uważasz, że są niewłaściwe),
  • ktoś Ci dokucza, wyzywa, wyśmiewa, grozi, wymusza od Ciebie pieniądze itp.,
  • masz problemy w relacjach z osobami dorosłymi (rodzicami, opiekunami, nauczycielami),
  • masz trudności w nauce,
  • martwisz się sytuacją w domu rodzinnym,
  • ktoś z Twojego otoczenia ma problem i czujesz, że potrzebuje pomocy,
  • często boli Cię głowa albo brzuch chociaż jesteś zdrowy,
  • masz problem z kontrolowaniem swoich emocji/agresji,
  • zrobiłeś coś, czego bardzo żałujesz,
  • jesteś nieśmiała/ły i bardzo chcesz to zmienić,
  • po prostu chcesz porozmawiać lub o coś spytać.
Przyjdź – razem spróbujemy sobie z tym poradzić!

 

Rozmowa może sprawić, że znajdziesz sposoby rozwiązania nurtujących Cię problemów. Twoje trudności nie świadczą o tym, że jesteś inna/y, gorsza/y. Każdy ma jakieś problemy i  doświadcza nieprzyjemnych emocji. Jesteś odważna/y, ponieważ umiesz przyznać się samemu przed sobą, że nie potrafisz sobie z czymś poradzić. Rozmowa to dojrzała i właściwa decyzja. 
 
Szanowni Rodzice,
jeśli:
  • martwi Cię zachowanie Twojego dziecka,
  • chcesz dowiedzieć się jak pracować ze swoim dzieckiem w domu,
  • niepokoją Cię jego wyniki w nauce,
  • potrzebujesz wsparcia/porady w trudnej sytuacji,
  • coś się dzieje w Twojej rodzinie i boisz się, jaki to będzie miało wpływ na Twoje dziecko,
  • zachowanie Twojego dziecka nagle się zmieniło, ale nie wiesz dlaczego,
  • Twoje dziecko jest nieśmiałe lub agresywne i chciałbyś mu pomóc to zmienić,
  • chciałbyś poprawić lub pogłębić relacje ze swoim dzieckiem,
  • nauczyciele zwracają uwagę, że w szkole z dzieckiem dzieje się coś niepokojącego (np. ma problemy z koncentracją uwagi, ujawnia trudności w nauce, łatwo wpada w gniew, nie stosuje się do obowiązujących zasad, jest lękliwe lub wycofane),
  • Twoje dziecko zachowało się w taki sposób, że czujesz się zaskoczony i chcesz się upewnić czy wszystko jest w porządku.
 
Przyjdź z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Na terenie szkoły o pomoc możesz się zwrócić także do:
nauczyciela, wychowawcy i każdego pracownika szkoły.
 
GODZINY  PRACY  PSYCHOLOGA i PEDAGOGÓW
Nazwisko
i imię
 Poniedziałek
 Wtorek
 Środa
 Czwartek
 Piątek
 
psycholog
p. Beata Samociuk    
 
 
 
 7.30-15.00
7.30-15.00
 
pedagog specjalny/logopeda
p. Marlena Sobiczewska
 7.45-14.30
 7.45-13.30
 10.20-14.30
8.00-14.30
 7.45-13.30
 
pedagog
p. Anna Szewczak    
 
9.00-14.35
 9.00-14.40
 9.00-13.30
  7.30-14.50
 9.00-12.30

Zadania pedagoga szkolnego

Do zadań pedagoga w szkole należy w szczególności:

– prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych
potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
– diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
– udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
– podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
– minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
– inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
– pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
– wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 Działania opiekuńczo – wychowawcze
– poznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji obowiązków szkolnych, a zwłaszcza trudności wychowawczych;
– udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze
– kierowanie uczniów na badania do PPPP mających trudności powstałych na tle konfliktów rodzinnych, rówieśniczych, niepowodzeń szkolnych;
– kierowanie uczniów na badania kontrolne i na badania pierwsze;
– rozpoznanie uczniów w klasach wymagających opieki, pomocy;
– analizowanie dokumentacji uczniów nowo przyjętych do klas I i do klas różnych w trakcie roku szkolnego;
– otoczenie indywidualną kontrolą i opieką uczniów zagrożonych.

 Działania profilaktyczne
– organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców
( prawnych opiekunów ) i nauczycieli;
– organizowanie i prowadzenie zajęć warsztatowych , spotkań, prelekcji dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
– podejmowanie działań profilaktyczno – wychowawczych wynikających z programu wychowawczego i programu profilaktycznego w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców ( prawnych opiekunów ) i nauczycieli;
– prowadzenie rozmów wychowawczych z uczniem, z rodzicem, wychowawcą;
– przeprowadzanie wywiadów środowiskowych z wychowawcą.

Działanie podejmowane na terenie szkoły z zakresu orientacji zawodowej, organizowanie w odpowiednim czasie informacji ( spotkania, prelekcje, wycieczki ) ułatwiające młodzieży wybór dalszego kształcenia i zawodu.

Współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach.

Współdziałanie z organami szkoły, policją, sądami w przypadkach wykroczeń uczniów ( naruszenie regulaminu lub prawa ).

Doskonalenie swoich kwalifikacji poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia i samokształcenia.

Prowadzenie dokumentacji, tj. dziennika pedagoga oraz dokumentacji indywidualnych dziecka i młodzieży zawierających informację prowadzonych badań i czynności dodatkowych.
Prowadzenie zajęć specjalistycznych o charakterze terapeutycznym.

GODZINY  PRACY  PEDAGOGA

 

Nazwisko

i imię

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
 

pedagog
p. Anna Szewczak    

 

 

9.00-14.35

 

9.00-14.40

 

9.00-13.30

 

7.30-14.50

 

9.00-12.30

 
 

Podróż przez cyberświat- bezpieczne Media- „Lilka internetowa kraina- cyberprzygody odważnej dziewczynki „
Dnia 25.09.2025 r odbyły się warsztaty profilaktyczne dla uczniów klas mlodszych II a i III a Podróż przez cyberświat- bezpieczne Media- „Lilka internetowa kraina- cyberprzygody odważnej dziewczynki „.
Dla klas starszych odbyły się również warsztaty z programu „Debata „- forma krótkiej interwencji profilaktycznej mającej za zadanie redukować czynniki ryzyka problemu sięgania po alkohol przez młode osoby.
Warsztaty zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak.
 

Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji

W dniach 06.10.2025r do 12.10.2025 r w naszej szkole odbył się „Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji – Dysleksja- od opinii do człowieka”. Uczniowie i nauczyciele zapoznali się z informacjami dotyczącymi problemu dysleksji i kształtowania postawy empatii i zrozumienia w stosunku do osób z dysleksją. Dodatkowo na tablicach stojących na korytarzu szkolnym można było przeczytać w jaki sposób działa mózg osób z dysleksją, oraz jak wiele słynnych i znanych osób osiągnęło sukces w życiu, pomimo problemów z dysleksją, dysortografią i dysgrafią.  Tydzień Świadomości Dysleksji zorganizowały: pedagog szkolny Anna Szewczak wraz z pedagogiem specjalnym Marlena Sobiczewska. 
 
Tydzień  Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej

W dniach od 29 września do 3 października 2025r. w naszej szkole odbyła się ogólnopolska inicjatywa Ministerstwa Edukacji Narodowej ,,Tydzień  Budowania Relacji” oraz ,,Tydzień  Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej”.  W przedszkolu realizowany był ,,Tydzień  Budowania Relacji”, a w klasach 1-3 w klasach 4-8 ,,Tydzień  Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej”. To był czas, w którym wspólnie pokazaliśmy, jak ważne jest tworzenie bezpieczeństwa i budowanie relacji opartych na szacunku wśród dzieci i młodzieży. Celem tego przedsięwzięcia było budowanie pozytywnych relacji między dziećmi, promowanie empatii, współpracy, szacunku oraz wzmacniania poczucia bezpieczeństwa. W tygodniu realizowane były zajęcia i pogadanki mające na celu naukę rozpoznawania i wyrażania emocji, rozwiązywania konfliktów oraz budowania przyjaźni.

 W przedszkolu w grupie 3, 4-latków, 5-latków i 6-latków odbyły się pogadanki z dziećmi dotyczące używania zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach życia codziennego, właściwego zachowania podczas zabawy i budowania pozytywnych relacji rówieśniczych. Symbolem szacunku, przyjaźni i budowania relacji był miś, z którym dzieci się przytulały i witały. Dzieci z grupy 3 i 4 latków malowały kolorowanki o wzajemnej pomocy i życzliwości, natomiast ze starszej grupy 5 i 6 latki miały za zadanie samodzielne narysować wzajemną pomoc i przyjaźń. Najładniejsze rysunki dzieci zostały wywieszone na tablicy. Korytarz przedszkola ozdobiły chmurki z kulturalnymi kolorowymi zwrotami i tablica z magicznymi słowami.
W klasach 1-3 i 4-8 odbywały się również pogadanki dotyczące budowania właściwych relacji rówieśniczych opartych na wzajemnym szacunku. Natomiast na drzwiach klas 1-3 i 4-8 zostały przyklejone kolorowe karteczki z napisami typu ”bądź życzliwy”, ” nie bij”, ”mów komplementy”. Na korytarzu klas starszych powstała gazetka na temat przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. Uczniowie mogli zapoznać się z informacjami czym jest przemoc: ,,gdy ciągle ktoś wyśmiewa kogoś, przezywa i poniża, izoluje od innych, nie pozwala być w grupie”. Pod koniec Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej  odbył się  marsz uczniów klas IV a, VI a i VIII a wraz ze specjalistami i nauczycielami. Uczniowie nieśli transparent z napisem ”PEŁNI MOCY BEZ PRZEMOCY”, aby w ten sposób zamanifestować ,że przemoc rówieśnicza nie prowadzi do  niczego dobrego i należy ją zawsze zastępować rozmową, zwrotami grzecznościowymi słowami: ”proszę, przepraszam, dziękuję” i budowaniem dobrej i przyjaznej atmosfery w szkole.
Inicjatywę ,,Tydzień Budowania Relacji” i ,,Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej” zorganizowali specjaliści: psycholog szkolny Beata Samociuk, pedagog szkolny Anna Szewczak, pedagog specjalny Marlena Sobiczewska oraz nauczyciel języka angielskiego Pani Magdalena Jaroszuk.     
 

Rok szkolny 2024/25

Profilaktyka uzależnień

W miesiącu maju i czerwcu 2025 r odbyło 12 zajęć warsztatowych z uczniami z klasy VII a w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Rokitnie z profilaktyki uniwersalnej w ramach programu „Unplugged”. Celem programu jest zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych przez młodzież w wieku 12-14 lat. Głównym celem programu jest przybliżanie podstawowych informacji na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych, kształtowanie umiejętności troski o własne bezpieczeństwo w relacjach z innymi, uczenie postawy dystansu oraz współpracy, jako formy zapobiegającej zachowaniom agresywnym. Warsztaty zostały przeprowadzone przez profilaktyka Pana Roberta Leśniak. Zajęcia warsztatowe dla uczniów zorganizowały :pedagog szkolny Anna Szewczak psycholog szkolny Beata Samociuk.

„Budowanie relacji rówieśniczych”

Dnia 04.12.2024 r odbyły się warsztaty dla uczniów klasy IV a na temat ” Budowanie relacji rówieśniczych”. Zajęcia przeprowadziły panie psycholog Magdalena Jesień i Katarzyna Celińska- Mironiuk z Powiatowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej z Białej Podlaskiej. Zajęcia zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak i psycholog szkolny Beata Samociuk. 

„Wpływ zachowania w okresie adolescencji na motywację do zdobywania wiedzy”

Dnia 17.10.2024 r psycholog Agnieszka Saluch przeprowadziła zajęcia w klasie V a i VIII a na temat „Wpływ zachowania w okresie adolescencji na motywację do zdobywania wiedzy”. 
Zajęcia z psychologiem zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak. 
 
” Zdrowe relacje rodzinne bez przemocy”
 
Dnia 11.10.2023 r odbyły się warsztaty edukacyjno – profilaktyczne z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży nt ” Zdrowe relacje rodzinne bez przemocy”. Warsztaty zostały przeprowadzone dla uczniów klas V a, VII a i VIII a,b. Zajęcia przeprowadziła trener ds. uzależnień i przeciwdziałania przemocy Anna Stolarczuk. Spotkanie zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak. 

Pogadanka z Kuratorem rodzinnym

Dnia 27.09.2024 r odbyła się prelekcja dotycząca odpowiedzialności nieletnich w ramach Ustawy o Wspieraniu i Resocjalizacji Nieletnich dla klas VII i VIII. Prelekcje przeprowadził kurator rodzinny Pan Maciej Wawryniuk. 
Spotkanie z Panem kuratorem zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak.


Rok szkolny 2023/24

Szkoła bez przemocy

Dnia 12.06.2024 r. pedagog szkolny wspólnie z psychologiem szkolnym zorganizowały projekt „Szkoła bez przemocy”. W tym dniu dzieci z przedszkola z grupy: 3, 4 – latków, 5- Latków 6- latków i z klas młodszych I-III odbijały swoje dłonie nie zgadzając się  na zachowania agresywne w szkole i poza szkołą. Natomiast w klasach starszych IV – VIII na korytarzu szkolnym zostały postawione tablice zawierające informacje o rodzajach i skutkach przemocy rówieśniczej i możliwościach reagowania na przemoc. Uczniowie mogli również zabrać ze sobą karteczki z dobrym uczynkiem.

Program profilaktyki Unplugged

W ramach programu Unplugged, którego celem jest zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych przez młodzież odbyło się 12 spotkań edukacyjnych w klasach 7 a i 7 b. Zajęcia prowadził terapeuta Robert Leśniak.

Dnia 23.01.2024 r w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Rokitnie pani Agata Szaniawska-Trochonowicz doradca zawodowy MCIZ OHP przeprowadziła Kwestionariusz Zainteresowań Zawodowych, oraz prelekcje na temat zawodów przyszłości dla klasy VIII a. Zajęcia zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak. 

Dnia 23.01.2024 r odbyła się prelekcja dla klas VII a, VII b i VIII b dotycząca odpowiedzialności uczniów w ramach ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich oraz prześladowania uczniów w szkole . Prelekcje przeprowadził kurator zawodowy Maciej Wawryniuk. Zajęcia z kuratorem sądowym zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak. 

Dnia 14.12.2023 r odbyła się pogadanka dla uczniów klas IV a, IV b, V a, Vb, VIa, VIIa, VII b i VIII a w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Rokitnie w roku szkolnym 2023/2024 na temat” Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji”, i ” Przemoc rówieśnicza”. Pogadankę przeprowadziła pani psycholog Agnieszka Sałuch z Powiatowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. 

Dnia 19.09.2023 r odbyły się pogadanki z funkcjonariuszami policji dla uczniów młodszych na temat : 
– ” Bezpieczna droga do szkoły „
– ROADPOL Safety Days- Europejski tydzień mobilności . Zajęcia przeprowadzili mł. asp Aneta Filc i asp. sztab Wojciech Wiszniewski .
(Zdjęcia w galerii)

Rok szkolny 2022/23

„Jak ludzie przeżywają emocje ?”

Dnia 17.04.2023 r pani psycholog Magdalena Jesień i pani pedagog Elwira Semeniuk z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej z Białej Podlaskiej przeprowadziły zajęcia warsztatowe w klasie II a na temat „Jak ludzie przeżywają emocje ?”.
Zajęcia warsztatowe zorganizowała pedagog Anna Szewczak.

„Debata”

Dnia 04.04.2023 r odbyły się warsztaty profilaktyczne „Debata” – to program profilaktyki uzależnień, w którym szczególnie zwrócono uwagę na zapobieganie przedwczesnej inicjacji alkoholowej i towarzyszącym temu konsekwencjom oraz promowanie postaw abstynenckich. Warsztaty dla uczniów klas VI b i VIII b przeprowadziła trener ds. uzależnień i przeciwdziałania przemocy Anna Stolarczyk. Spotkanie ze specjalistą zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak. 

Pogadanka – kurator zawodowy

Dnia 30.03.2023 r odbyła się prelekcja dla klas VII a, VIII a i VIII b dotycząca odpowiedzialności uczniów w ramach ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich, oraz prześladowania uczniów. Prelekcje przeprowadził kurator zawodowy pan Maciej Wawryniuk z Sądu Rejonowego z Białej Podlaskiej.
Spotkanie zorganizowała pedagog Anna Szewczak. (Zdjęcia w galerii)
 

Dnia 16.02.2023 r w Szkole Podstawowej im Jana Pawła II w Rokitnie pani Agata Szaniawska- Trochonowicz pani Dorota Sorbian- Przybysz doradcy zawodowi MCIZ przeprowadziły Kwestionariusz Zainteresowań Zawodowych, oraz prelekcje na temat zawodów przyszłości w klasach 8 a i 8 b. Spotkanie doradców zawodowych z uczniami klas ósmych zorganizowała pedagog szkolny Anna Szewczak. (Zdjęcia w galerii)

W klasie 8 b 14 .11.2022 r  rozpoczęły się warsztaty profilaktyczne” Unpluggend”. Program ten jest oparty na strategii wszechstronnego wpływu społecznego. Celem programu jest zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych przez młodzież w wieku 12-14 lat. Program składa się z 12 spotkań edukacyjnych. Warsztaty rozpoczęły się 14.11.2022 r i potrwają do 19.12.2022 r w kazdy poniedzialek. Zajęcia z uczniami prowadzi instruktor d/s uzależnień pan Robert Lesniak. Zajęcia dla klasy zostały zorganizowane przez Annę Szewczak- pedagog.


Rok szkolny 2021/22

„Cukierki”

Dnia 27.05. 2022 r trener ds. uzależnień i przeciwdziałania przemocy pani Anna Stolarczuk przeprowadziła zajęcia warsztatowe w ramach profilaktyki uprzedzającej „Cukierki”. Zajęcia zostały przeprowadzone w klasach młodszych: klasie 1a, 2a i w 2b.

„Hazard”

Dnia 11.04.2022 r funkcjonariusze z Izby Administracji Skarbowej w Lublinie przeprowadzili pogadankę dla uczniów klas IVa, Va, V b, VI a i VII b na temat ” Hazard- nie daj się wciągnąć”.

„Debata”

Dnia 08.04.2022 r pani Anna Stolarczuk – trener ds. uzależnień i przeciwdziałania przemocy przeprowadziła zajęcia warsztatowe w klasach VII a i VII b z profilaktyki uzależnień w ramach programu rekomendowanego „Debata”.

Zajęcia doradcze ” Zawody przyszłości”
Dnia 24.03.2022r doradcy zawodowi z Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP z Białej Podlaskiej przeprowadziły zajęcia doradcze na temat ” Zawody przyszłości” w klasach VIIIa i VIII b.
 
Konsultacje psychiatryczne
 
Przekazuję informację dotyczącą możliwości konsultacji psychiatrycznej z psychiatrą dzieci i młodzieży doktorem Gustawem Kozakiem. Zapisy po numerem telefonu 511-228-247.
Gabinet psychologiczny dla dzieci i młodzieży znajduje się pod adresem: Pl Rubina 11-14. 
Warsztaty „Złość i agresja- jak radzić sobie z trudnymi emocjami”

Dnia 21.03.2022r ( poniedziałek) odbyły się dwugodzinne warsztaty dla uczniów klasy Ia i dla uczniów klasy V b na temat „Złość i agresja- jak radzić sobie z trudnymi emocjami”. Zajęcia warsztatowe przeprowadziły pani psycholog i pedagog z Powiatowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej z Białej Podlaskiej. 

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

PONIEDZIAŁEK 8.00-11.00

8.00-8.45 – indywidualne zajęcia z pedagogiem

9.50- 10.35- indywidualne zajęcia z pedagogiem

11.45- 12.30- WDŻ – VA

12.50- 13.50 – rewalidacja z uczniem

13.55- 14.55 – rewalidacja z uczniem

WTOREK 8.15- 15.15

10.45-11.30 – zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne 11.45-12.30 – zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

11.45-12.30 – zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

ŚRODA 10.25- 14.25

12.45- 13.30 – zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

13.40- 14.25 – zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

14.30- 15.15- WDŻ – VIIIA

CZWARTEK 10.15- 13.15

8.00- 8.45- WDŻ – VIA

9.00-10.00- rewalidacja z uczniem

10.45-11.30 – zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

11.45-12.30 – zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

13.40- 14.40 – rewalidacja z uczniem

14.15- 15.15- zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

PIĄTEK 8.30 – 13.30

9.50-10.35- zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

12.45-13.30- zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

13.35- 14.35 – rewalidacja z uczniem

Tematyka zajęć wychowania do życia

WDŻ- KLASA V
WDŻ- KLASA VI
WDŻ – KLASA VIII

INFORMACJE DLA UCZNIÓW

ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA, JEŚLI:

  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie?

  • Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem?

  • Masz problemy w środowisku domowym, rodzinnym czy przyjacielskim?

  • Chcesz podzielić się swoim sukcesem czy smutkiem?

  • Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób?

  • Masz ciekawe pomysły, którymi pragniesz się podzielić?

  • Nie masz z kim porozmawiać?

  • Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać?

Pedagog dostępna jest pod adresem e-mail:

annaszewczak@zs-rokitno.pl

KONSULTACJE Z PEDAGOGIEM

PONIEDZIAŁEK 9.30-14.30

WTOREK 9.30- 14.30

ŚRODA 9.30- 14.30

CZWARTEK 9.30- 14.30

PIĄTEK 7.30 – 13.00

Poradnia on-line „Zawsze jest jakieś wyjście”

W odpowiedzi na zagrożenia wynikające z pandemii i potrzebę zwiększenia dostępności do uzyskania specjalistycznej pomocy psychologicznej dla uczniów, wychowanków,  rodziców i nauczycieli szkół i placówek oświatowych, na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej powstała poradnia on-line z zakresu ochrony zdrowia psychicznego.

Poradnia on-line „Zawsze jest jakieś wyjście” łączy użytkowników poszukujących pomocy: psychologicznej, pedagogicznej, terapeutycznej ze specjalistami oraz instytucjami publicznymi, które taką pomoc zapewniają. Umożliwia współpracę wielosektorową na rzecz pomocy dziecku i rodzinie przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi informatycznych. Portal poradni on-line wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne zabezpieczające politykę prywatności.

Ważną funkcją poradni on-line jest zakładanie profili instytucji publicznych świadczących pomoc, które przez rejestrację danej placówki i jej specjalistów w kalendarzu, będą mogły prowadzić indywidualne i grupowe formy wsparcia dostosowane do potrzeb odbiorców. Instrukcja logowania do poradni on-line i zakładanie profilu instytucji zostało obrazowo przedstawione w załączonej prezentacji.

W okresie pandemii duża grupa dzieci, rodziców i nauczycieli wymaga natychmiastowej pomocy i wsparcia.

Stworzenie w poradni on-line profili poradni psychologiczno-pedagogicznych wraz ze specjalistami daje szansę na szybkie dotarcie do podopiecznych ze swojego regionu. Przy działaniach wielosektorowych, można zaprosić do współpracy i założenia w poradni on-line profilu instytucji publicznej właściwej dla danej sprawy.

Poradnia on-line „Zawsze jest jakieś wyjście” zawiera:

  • Profile instytucji/specjalistów udzielających wsparcia i pomocy on-line co zapewni współpracę międzysektorową;
  • System rezerwacji indywidualnych konsultacji/psychoterapii oraz grupowych form wsparcia, warsztatów;
  • Moduł komunikacji poprzez on-line wideo/czat jednoosobowy i wideo/czat wieloosobowy ze specjalistami;
  • Wyszukiwarkę placówek poprzez interaktywną mapę przedstawiającą w podziale na województwa bazę placówek udzielających wsparcia i pomocy w sytuacjach kryzysu psychicznego;
  • Bazę wiedzy: artykuły, prezentacje, informacje, scenariusze zajęć etc.;
  • Moduły przesyłania załączników i udostępniania treści.

Szczegółowe informacje oraz formularz logowania na portalu poradni on-line „Zawsze jest jakieś wyjście” na stronie https://zawszejestjakieswyjscie.pl.

Na prośbę Ministerstwa Edukacji i Nauki przekazujemy Państwu powyższe informacje wraz z materiałami do pobrania poniżej, w celu realizacji działań w tym zakresie

Załączniki

Prezentacja poradni on-line Zawsze jest jakieś wyjście

Instrukcja funkcjonalności poradnia on-line Zawsze jest jakieś wyjście

JEŻELI:

-czujesz się samotny

-przeżywasz lęk, napięcie, smutek

-męczą cię natrętne myśli

-masz trudność z koncentracją

-nie cieszysz się życiem

-boisz się

-nie radzisz sobie z emocjami, stresem

-przeżywasz trudności z powodu utraty ważnej dla siebie osoby

-nie możesz porozumieć się ze swoim rodzicem, dzieckiem, partnerem

-pomimo podjętego leczenia masz w dalszym ciągu dolegliwości fizyczne typu: ból głowy, duszności .

Pomocą wtedy służą gabinety psychologiczne dla dzieci i młodzieży.

W razie potrzeby zapraszam do kontaktu mailowego lub osobistego.

Skip to content