Klasa 4


Środa 8.04.2020r.

Historia

Temat: Maria Skłodowska-Curie – polska noblista.

  1. Zapoznaj się z tekstem na stronach 104 – 107.
  2. Obejrzyj https://www.youtube.com/watch?v=4xHwjLU09pw
  3. Wyjaśnij, dlaczego Maria Skłodowska opuściła ojczyznę i wyemigrowała do Francji.
  4. Opisz najważniejsze dokonania polskiej uczonej.
  5. Wymień przykłady nagród i wyróżnień przyznanych Marii Skłodowskiej-Curie.
  6. Określ, na przełomie których wieków żyła Maria Skłodowska Curie.

 

Pozdrawiam

Język polski

Język polski klasa IV 8 kwietnia

Matematyka

Kl.4/ 8.04

Temat: Ułamek jako część całości – ćwiczenia

Na dzisiejszych zajęciach utrwalimy poznane pojęcia.                                

Proszę wykonać ćwiczenia ze str.103 i 104 – ćwiczenia i wysłać.

To są ostatnie zajęcia przed świętami, życzę Wam zdrowych i spokojnych  Świąt                        

                                           Bez tytułu Dziękuję  i pozdrawiam Pani Kasia.


Wtorek 7.04.2020r.

Język polski

JĘZYK POLSKI Klasa IV 7 kwietnia

Matematyka

Zadania 4 7.04

Przyroda

Przyroda kl.4 07.2020 r.

Religia

Temat: Pusty grób- największe zwycięstwo.

Zapoznajcie się z tematem 48, str. 112-113 z podręcznika

Do zeszytu przepiszcie to co jest w ,, warto wiedzieć” ze str.113.

Z książeczki do nabożeństwa przepiszcie dwie zwrotki pieśni wielkanocnej.

W ćwiczeniach wykonajcie: ćw. 3 str. 99.


Poniedziałek 6.04.2020

Język angielski

IVA 06.04

Matematyka

Temat: Powtórzenie wiadomości o figurach na płaszczyźnie.

Proszę zrobić i wysłać do sprawdzenia – zeszyt ćwiczeń str.101-102.

Na pracę czekam 6.04 do godz. 16.00.

Pozdrawiam

Zajęcia rozwijające z matematyki

Zajęcia rozwijające z matematyki IVa 06.04.2020

Język polski

JĘZYK POLSKI klasa 4 6kwietnia

Wychowanie fizyczne

Witam was. Na dzisiaj i jutro proponuję wam kolejne dwa zestawy ćwiczeń. Skorzystajcie z linków :

https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA

https://www.youtube.com/watch?v=tJhmUawhHbA

W pierwszym linku otworzysz film rozgrzewkowy, w drugim dotyczący kształtowania siły i sprawności ogólnej. Każdego dnia postaraj się wykonać obydwa zestawy ćwiczeń.  Jeżeli nie ma w domu nikogo z kim moglibyście je wykonywać  spróbujcie zrobić to sami.


 

Piątek  3.04.2020

Język angielski

IV 03.04

Technika

Temat: Rowerem przez skrzyżowanie.

  1. Przeczytajcie podręcznik od strony 54do strony 57.
  2. Na dzisiejszej lekcji poznamy różne rodzaje skrzyżowań.
  1. Pierwsze jest to SKRZYŻOWANIE RÓWNORZĘDNE na którym pierwszeństwo mają pojazdy nadjeżdżające z prawej strony. Zasada ta nie dotyczy pojazdów szynowych i uprzywilejowanych. https://www.youtube.com/watch?v=n1dWJcK3Usc

https://www.youtube.com/watch?v=GU-jMwC8llM

Proszę o wykonanie ćwiczenia 2 ze strony 54 w zeszycie.

  1. Następne to SKRZYŻOWANIE Z DROGĄ Z PIERWSZEŃSTWEM PRZEJAZDU na którym kolejność przejazdu regulują znaki drogowe. https://www.youtube.com/watch?v=9WoNizgIQ4k

https://www.youtube.com/watch?v=n-37yhHE_-o

https://www.youtube.com/watch?v=qaRjrOekHVg

Na tym skrzyżowaniu pierwszeństwo mają też pojazdy uprzywilejowane w akcji.

  1. Następne to SKRZYŻOWANIA O RUCHU KIEROWANYM SYGNALIZACJĄ ŚWIETLNĄ na którym kolejność przejazdu reguluje sygnalizacja świetlna, czyli kto ma zielone światło jedzie a kto ma czerwone światło stoi. https://www.youtube.com/watch?v=U596_4Co8uw

https://www.youtube.com/watch?v=iGiV1QSeL5E

Na tym skrzyżowaniu pierwszeństwo mają też pojazdy uprzywilejowane w akcji.

  1. Następne to SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM ( RONDO ) na którym kolejność jest następująca:

– Jeżeli przed rondem umieszczony jest znak ostrzegawczy o konieczności ustąpienia pierwszeństwa, to pojazdy, które są na rondzie mają pierwszeństwo.

– Jeżeli jednak nie ma znaku ostrzegawczego, na rondzie należy postępować tak, jak na skrzyżowaniach równorzędnych.

https://www.youtube.com/watch?v=94f3NLdfhIc

Na następnej lekcji trochę poćwiczymy.

Pozdrawiam

JĘZYK POLSKI

Temat: „Nie pomoże dobra wróżka …” – W. Chotomska „Kopciuszek”.

Dzisiaj przeczytaj inną wersję „Kopciuszka”, znajduje się na str.207.

– Wykonaj pisemnie ćw. 1,2 str. 208

– Zapoznaj się z definicją dialogu i monologu, a następnie zapisz do zeszytu.

Dialog  to rozmowa co najmniej dwóch osób.  Monolog to dłuższa wypowiedź jednej osoby.

– Spróbuj znaleźć taki monolog w utworze .

– Zastanów się czym różnią się oba te utwory, a w czym są podobne?

Dla chętnych

Praca twórcza  ćw. 7 str. 208.

Jeśli wykonasz plakat, zrób zdjęcie i prześlij na e- mail.

 


Czwartek 2.04.2020

ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE IV 2 kwietnia 2020r.

Proszę otworzyć link i wykonać cztery pierwsze zadania.

https://epodreczniki.pl/a/hrabia-i-chinska-herbata-czyli-o-ch-i-h/DT1kzOIFR

Język polski

Język polski

Religia

Temat: Grób Jezusa- sobotnie czuwanie.

Bardzo proszę zapoznajcie się z tematem 47, str.108-109 z podręcznika.

Do zeszytu, pod tematem przepiszcie to co jest w zapamiętaj ze strony 109.

W miarę możliwości wykonajcie ćwiczenie 1,2 str. 96 w zeszycie ćwiczeń.

Dla chętnych: ćw. 3 str. 96, ćw.4 str.97.

Matematyka

Temat: Skala – ćwiczenia

Utrwalimy obliczenia związane ze skalą na mapach i planach.

Zrób proszę zadania z ćwiczeń str.99.

Dziękuję , pozdrawiam.

Wychowanie fizyczne

W poniższym linku przesyłam wam dwa  zestawy ćwiczeń na dzisiaj. Życzę dobrej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc

https://www.youtube.com/watch?v=oBm5En379vc

Przyroda

przyroda 02.04.20 r.

Język angielski

IV 02.04

INFORMACJA_


Środa 1.04.2020

Język polski

Język polski klasa IV

Historia

Temat: Romuald Traugutt i powstanie styczniowe.

  1. Przeczytaj tekst ze stron 99 – 103.
  2. Zastanów się i odpowiedz, dlaczego postawa Romualda Traugutta jest przykładem patriotyzmu.
  3. Wyjaśnij, czym była branka.
  4. Zapisz notatkę, skutki powstania styczniowego.
  5. Obejrzyj – https://www.youtube.com/watch?v=Wc4szyACY8Q

https://www.youtube.com/watch?v=JxL52pR_-Ls

Przyjemnej pracy. Pozdrawiam.

Matematyka

Zadania 4_1.04


Wtorek 31.03.20202r.

Matematyka
Matematyka

Język polski

Język polski klasa

Religia

Temat: Golgota- cena zbawienia.

Bardzo proszę zapoznajcie się z katechezą 46, str.106-107 w podręczniku ucznia.

Pod tematem, do zeszytu przepiszcie to, co jest w zapamiętaj ze str.107.

Zeszyt ćwiczeń: proszę zrobić ćw. 3 str.95

Dla chętnych: 1,2,4,5 str.94,95.

Przyroda

PRZYRODA KLASA 4

Wychowanie fizyczne

Wychowanie_fizyczne 30.03-01.04.2020


Poniedziałek 30.03.20202r.

Język angielski

 Zadania IVA 30.03  +CAN CANT

Język polski

Temat: Teatralne czary- J. Kulmowa „Po co jest teatr?”, „Ludzie teatru”

1. Przeczytaj tekst wiersza ( str. 187), a następnie uzupełnij zdania i przepisz do zeszytu.

Tematem wiersza „Po co jest teatr?” jest ………………………… .

Adresatem utworu jest ……………………  .

W teatrze przedmioty odgrywają różne role:

drabina to ………………….

miska to ………………

pogrzebacz to …………………….

garnki to……………………….. .

Teatr jest po to ,żeby ……………………………………

Rekwizyty to wszystkie przedmioty, które pojawiają się w przedstawieniu.

2.Wykonaj pisemnie ćw 6. str. 187.

3.Przeczytaj tekst „Wśród ludzi” str.188, przyjrzyj się ilustracji zamieszczonej w podręczniku i odszukaj poszczególne osoby, o których jest mowa w tekście. Następnie wykonaj ćw. 1 str.189.

4. Zapoznaj się z zasadami właściwego zachowania w teatrze. W tym celu przeczytaj tekst „Wśród ludzi” znajdujący się na str.189.

Matematyka

Temat: Skala – ćwiczenia

Na dzisiejszych zajęciach przećwiczymy pojęcie skali.

Sprawdzimy , czy potraficie rysować przedmioty w skali oraz zapisywać  odpowiednio skalę .

Przeanalizuj jeszcze raz: przypomnienie pojęcia skali

https://pistacja.tv/film/mat00147-rysowanie-odcinka-w-skali-gdy-znamy-jego-rzeczywista-dlugosc?playlist=478

Proszę zrobić str.96-97  ćwiczenia i mi przesłać.

Pozdrawiam, owocnej pracy

Zajęcia rozwijające z matematyki klasa IV a                                                                                    

Witajcie drodzy uczniowie. W materiałach będziecie mieli linki do e-podręcznika oraz innych materiałów multimedialnych dostosowanych do treści, które będą objęte tematem. Zachęcam do systematycznej pracy i zabawy .

Temat: Tabliczka mnożenia i dzielenia.

Uczeń:

  • mnoży w pamięci liczby jednocyfrowe przez liczby dwucyfrowe w zakresie 100

Proszę zapoznać się z:

https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/87/cb/5b8505cad6b6b_z.pdf?1568096974

Teraz utrwalamy wiedzę zapraszam do:

LearninngApps.org

https://learningapps.org/944407

 https://www.matzoo.pl/

https://www.matzoo.pl/klasa3/mnozenie-i-dzielenie-w-zakresie-100_14_230

Dla chętnych proponuję grę zamieszczoną na stronę gwo.pl, gdzie należy odszukać hasło „2 tygodnie w domu?”. W tej zakładce znajdziecie super grę logiczną „square it!”  Możecie w nią grać z rodzicem, rodzeństwem lub z komputerem. Nie musicie się tu logować i możecie grać online.

Powodzenia. Pozdrawiam serdecznie. Dorota Szymczuk


Piątek 27.03.20202r.

Technika

Temat: Rowerem przez skrzyżowanie.

  1. Przeczytaj tekst ze strony 52.
  2. Ważność znaków i sygnałów drogowych.

Kto ma pierwszeństwo ?  Zapisz do zeszytu.

Jeżeli w obrębie jezdni nie ma znaków ani sygnalizatorów świetlnych, pierwszeństwo przysługuje pojazdom nadjeżdżającym z prawej strony ( zasada prawej strony ).

Gdy zostały ustawione lub namalowane znaki drogowe, należy poruszać się zgodnie z przekazywanymi przez nie informacjami ( ważne są znaki drogowe ). Jeśli natomiast występuje sygnalizacja świetlna, kierujący pojazdami powinni w pierwszej kolejności stosować się do niej ( ważna sygnalizacja świetlna ). Kiedy stoi na skrzyżowaniu policjant to piesi i kierowcy powinni podporządkować się wyłącznie dawanym przez niego znakom.

A więc:

  1. zasada prawej strony
  2. znaki drogowe
  3. sygnalizacja świetlna
  4. ruchem kieruje policjant

Pojazdy uprzywilejowane ( karetki pogotowia ratunkowego, samochody straży pożarnej i policji, które w danej chwili używają sygnału ostrzegawczego) mają na skrzyżowaniach pierwszeństwo.

  1. Wykonaj ćwiczenie 1 ze strony 52.
  2. Znaki podawane przez policjanta, który kieruje ruchem.
  1. Policjant stoi przodem lub tyłem – pojazdy powinny się zatrzymać ( światło czerwone ).
  2. Policjant unosi prawą rękę do góry – oznacza uwaga proszę się przygotować ( światło żółte).
  3. Policjant stoi bokiem – droga jest wolna można jechać ( światło zielone ).
  4. Wykonaj ćwiczenie 1 ze strony 53.
  5. Dla chętnych – ćwiczenie 2 strona 53.

Kontakt: januszszewczuk@zs-rokitno.pl

Język angielski

Zadania IV +Brainy kl_4_Worksheets_Unit_5_lesson_8

Język polski

Temat: Opisujemy postać pana Twardowskiego.

Dzisiaj wykonacie ćw. 9. ze str. 183.  Będzie trzeba opisać postać Twardowskiego na podstawie poznanych utworów czyli „O Mistrzu Twardowskim” i „ Pani Twardowska” oraz ilustracji zamieszczonej na str.182.

Przypomnij sobie, jak redagujemy opis postaci. Informacja znajduje się na str. 92.

Pana Twardowskiego opisz według podanego planu.

  1. Kim jest pan Twardowski?
  2. Czym się zajmuje?
  3. Jak wygląda?

a)sylwetka

b)twarz(kształt twarzy, wąsy, brwi, oczy)

 c)ubiór

  1. Twoja opinia o opisywanej postaci.

Pamiętaj, aby w opisie unikać powtórzeń, Użyj, jak najwięcej przymiotników, żeby opis był bogaty i szczegółowy.

Pracę proszę napisać w programie Word i przesłać jako załącznik na e -mail jolantakoroluk@zs-rokitno.pl .

Wychowanie fizyczne

Na dzisiaj proponuję wam zabawę o  nazwie „ruletka”. Znajduje się ona na stronie www.wordwall.net. Polega ona na tym iż za pomocą myszki kręcicie kołem na którego polach znajdują się różne ćwiczenia. Czas trwania  zależy od twoich chęci ale proponuję aby nie było to krócej niż 20 minut. Życzę dobrej zabawy.

Link do strony: https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia  (Lctrl+ Lpm uruchomi zabawę)

 


 

Czwartek 26.03.20202r.

Język polski

Temat: Co zdarzyło się w karczmie „Rzym” ?- A. Mickiewicz „Pani Twardowska”.

Balladę „Pani Twardowska” znajdziesz na stronie 177.

Zanim przeczytasz utwór zapoznaj się ze znaczeniem wyrazów znajdujących się pod tekstem, aby lepiej go zrozumieć.

Po przeczytaniu utworu wykonaj pisemnie ćw. 2,3 10  str.183. 

 Drogi Uczniu!  Jeżeli nie rozumiesz czegoś lub chcesz, aby coś wyjaśnić ,możesz kontaktować się ze mną pisząc na   e-mail  jolantakoroluk@zs-rokitno.pl

KLASA  IV – ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA POLSKIEGO 26.03.20r.

Ćwiczenia wykonują uczniowie, którzy uczestniczą w zajęciach dodatkowych z j. polskiego.

W celu utrwalenia pisowni przeczenia „nie” różnymi częściami mowy wykonaj ćwiczenia.

 1.Zapisz przeczenie „nie” razem lub oddzielnie.

…………. przyjaciel                        …………ładny

………..czytałam                            ……….pisać

……….śpiewanie                            ……….grzeczny

………..zawsze                                ……….wesoło

………. porządek                           ……… dużo

……….. jest                                    ………pogoda

 2.Uzupełnij luki w podanych niżej przysłowiach wyrazem nie pisanym łącznie lub rozdzielnie.

Żeby kózka ………. skakała, to by nóżki ……… złamała.

Powiedziały jaskółki, że ……… dobre są spółki.

……… ma dymu bez ognia.

……… czyń drugiemu, co tobie ……… miłe.

Zgoda buduje, ……… zgoda rujnuje.

Kto pyta, ……… błądzi.

Z pustego i Salomon ……… naleje.

Pracuj ze słownikiem ortograficznym.

 

Matematyka

Zadania do wykonania

Przyroda:

ZAJĘCIA Z PRZYRODY

RELIGIA

Osoby, którym nie zdążyłam oddać zeszytu proszę, aby tematy i to co do zeszytu zadawane, pisać na kartkach. Potem wkleicie te kartki do zeszytu.

Zadawane prace będą sprawdzane po powrocie do szkoły( zilustrowana stacja drogi krzyżowej także).

Temat: Ulice Jerozolimy- ostatnia droga.

Zagadnienia do realizacji:

1.Najważniejsze wydarzenia oraz spotkane osoby podczas drogi krzyżowej Jezusa.
2.Stacje drogi krzyżowej.

Proszę zapoznać się z tematem 45, str.104-105

Dla chętnych zrobić ćw.1 str.92,93

Język angielski:

Zadania do wykonania.


 

Środa 25.03.2020r.

HISTORIA

Temat: Józef Wybicki i hymn Polski.

  1. Przeczytajcie cały materiał ze wskazanego tematu ( podręcznik str. 94-98 ).
  2. Przedstaw okoliczności powstania Legionów Polskich we Włoszech ( zapisz notatkę w zeszycie ).
  3. Powiedz , skąd brali się żołnierze w Legionach Polskich .
  4. Powiedz, kto i w jakich okolicznościach stworzył słowa polskiego hymnu.

Notatkę dowolną formą wyślij  na   januszszewczuk@op.pl

 

Pozdrawiam Janusz Szewczuk

 

JĘZYK POLSKI  25.03.20r.

Temat: Fantazja czronoksiężnika z Krakowa- J. Adamczewski „O Mistrzu Twardowskim”

Tekst „ O Mistrzu Twardowskim”  znajduje się na str. 176 w podręczniku do j. polskiego.

Proszę przeczytać tekst, a następnie wykonać w zeszycie do j. polskiego ćw. 1, 2,4, 6  str. 177.

Aby wykonać ćw. 6 możesz skorzystać z Internetu, wpisując dane słowo z ćwiczenia i słowo synonim, np. „przechytrzyć synonim”.

 

Wychowanie fizyczne

25.03.2020 r. kl IV  w-f

 

Matematyka

Lekcja kl. 4 -25.03