Klasa 1a


Produkcja miodku w klasie 1a


Środa 8.04.2020r.

Język angielski

S: Easter .

  1. Zapisz w zeszycie temat oraz słowo Easter-wielkanoc.
  2. Podr. Str.78 zad.1 Posłuchaj nagrania i powtórz nazwy symboli wielkanocnych .
  3. Posłuchaj piosenki ,,5 małych króliczków” zad.2/78 podr. Spróbuj wymienić symbole wielkanocne widoczne na obrazku i kolory jajek. Zaśpiewaj piosenkę kilka razy.
  4. Popatrz na obrazek w zad.3/78 i wymień kolory jajek używając także słówek big-duże small- małe

Np. big green eggs, small blue eggs

  1. Str.76 ćwiczenia

 

At home (Praca domowa)

Jeśli nie udało Ci się dokończyć Str.76 ćwiczenia to dokończ proszę.

Obejrzyj i zaśpiewajhttps://www.youtube.com/watch?v=rov5t-aggeQ . Spróbuj zapamiętać słowa piosenki.

HAPPY EASTER!!!

Wychowanie fizyczne

Dzień dobry,

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzę Wam uśmiechu na buziach,dużo zdrowia i radości z rodzinnego celebrowania Zmartwychwstania Pańskiego. Na ten okres zadaniem Waszym jest pomoc rodzicom,ale jak już wszystko zrobicie i będziecie się nudzić proponuję challenge Klapek. Możecie zacząć ze skarpetką-jest łatwiej. Film w załączniku Pamiętamy o krótkiej rozgrzewce Pozdrawiam Regina Skerczyńska


Wtorek 7.04.2020r.

Wychowanie fizyczne

Ćwiczenia z muzyką

Witajcie kochani,

Jeszcze kilka dni i święta. Pamiętajcie o tym, żeby pomagać rodzicom i nie odkładać zadań na później. Wy także dbacie o dobrą atmosferę w domu.Jest coraz cieplej,bawcie się na świeżym powietrzu, na podwórku.

Dzisiaj ćwiczenia z muzyką, postarajcie się powtórzyć je w kolejne dni.

Powodzenia

https://www.youtube.com/watch?v=dG2xc1nmy5Q

Religia

Temat: Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas.

Temat 38, str. 78-79.

Wykonajcie polecenia ze str.78 i 79.


Poniedziałek 6.04.2020

 

Wychowanie fizyczne

Myśl i ruszaj się.

Dzień dobry,

Jak czujecie się po weekendzie? Wszystko ok?

Dzisiaj powtarzamy nasz układ taneczny, mam nadzieję, że w miarę jak

powtarzacie kroki wszystko powoli układa się.

Dodatkowo w załączniku krzyżówka i zadanie ruchowe.

START

krzyżówka 1;3

06.04.2020 r. (poniedziałek)

*W TVP Sport w godz. 8.00 – 9.30 lub 12.30 – 14.00 są lekcje dla kl.1. Jeśli ktoś nie ma tego programu, można w internecie znaleźć (vod.tvp.pl)

*Zachęcam także w wolnej chwili do odwiedzenia strony internetowej:

https://vod.tvp.pl/video/nela-mala-reporterka,skarby-ukryte-w-ziemi,25241338

Temat dnia: Ostrożności nigdy za wiele.

Edukacja polonistyczna

*Podręcznik str.54 – przeczytaj samodzielnie tekst, odpowiedz na pytania pod tekstem,  po południu naucz się go czytać. Str. 55 – opowiedz, co widzisz na ilustracjach.

*Ćwiczenia(polonistyczne) str. 44 – 45

*Zeszyt w linie – przepisz podkreślone zdanie z ćw. 3/44

*Zeszyt do kaligrafii – sprawdź, czy zrobiłaś(eś) str.45 – 47. Jeśli nie, skończ te strony.

Edukacja społeczna

*Obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

Edukacja matematyczna

*Ćwiczenia (Matematyka) str.27 – 28

 

07.04.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych.

Edukacja polonistyczna

*Podręcznik *Podręcznik str.74 – 75  – przeczytaj samodzielnie wiersz „Na wielkanocnym stole”, odpowiedz na pytania pod tekstem, po południu naucz się go czytać.

*Ćwiczenia (polonistyczne) str. 66 – 67

*Zeszyt w linie – narysuj potrawę wielkanocną i podpisz ją.

Edukacja matematyczna

*Ćwiczenia (Matematyka) str.86 – 87

Edukacja plastyczna

*Teczka artysty – wyjmij kartę nr 27  i otwórz książkę „Teczka artysty” na str. 46. Patrząc na instrukcję i słuchając jej czytanej przez rodzica zrobisz gdaczącą kurę wielkanocną.

 

08.04.2020 r. (środa)

Temat dnia: Wielkanocne zwyczaje.

Edukacja polonistyczna

*Ćwiczenia(polonistyczne) str. 68 – 69

*Zeszyt w linie – Przepisz do zeszytu drugie zdanie (druga zwrotka) z wiersza „Na wielkanocnym stole” str.74. Napisz wyraz Wielkanoc – ułóż inne słowa z tego wyrazu.

*Obejrzyj prezentację

https://drive.google.com/open?id=1CmioGfkSjpJW3KQznjXuXShMlAMKeSEU

*Aby obejrzeć prezentację zamieszczoną na Dysku Google, należy ją pobrać na komputer i otworzyć ją w Power Point

 

Edukacja matematyczna

*Zeszyt do kaligrafii matematycznej str.24

*Zapisz działania w zeszycie i oblicz je:

10+5=

15-5=

12+3=

15-10=

6+4=

Do ostatniego działania narysuj ilustrację związaną z Wielkanocą (kurczaki, zajączek, babka)

Edukacja techniczna

*Posiej rzeżuchę, by była ozdobą wielkanocnego stołu. Pochwal się nią rodzinie. (Kto ma ze mną kontakt na Messengerze, niech wyśle mi zdjęcie).

*Teczka artysty – wyjmij kartę nr 31  i otwórz książkę „Teczka artysty” na str. 48. Patrząc na instrukcję (nie musisz jej czytać) zrobisz koszyczek wielkanocny.

Zajęcia rozwijające

*Podręcznik str.81  – przeczytaj tekst i naucz się go czytać.

Spokojnych, zdrowych, pełnych słońca i nadziei (na dobre zmiany) Świąt Wielkanocnych dla Was i Waszych Rodzin życzy Bogusława Staniszewska.

 

 


 

Piątek 3.04.2020

Wychowanie fizyczne

Challenge z muzyką

Dzień dobry.

Pogoda nie najlepsza, ale myślę. że Wasze nastroje są pogodne. a nawet

słoneczne. Dostajecie dzisiaj zadanie taneczne. Układ wymyślony przez

Waszych azjatyckich kolegów i rekomendowany przez WHO- Światową

Organizację Zdrowia.

Poradzicie sobie? Wierzę w WAS i pozdrawiam Regina Skerczyńska.

Zestaw nr 3

Mam dla Was challenge:

https://www.youtube.com/watch?v=bqx19f0ceUo

Komu się uda nauczyć tego układu????

Próbujcie!!! To wyzwanie!!!


Czwartek 2.04.2020

Język angielski

S: Spring .

  1. Obejrzyj 2 filmiki i narysuj w zeszycie Jakie elementy wiosny pojawiły się w piosenkach? Pokoloruj obrazki. https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

https://www.youtube.com/watch?v=QdBbBZkITxA

  1. Posłuchaj piosenki i naucz się jej na pamięć. Zaśpiewamy razem jak wrócimy do szkoły.https://www.youtube.com/watch?time_continue=23&v=gAcDUEgMgmY&feature=emb_title

Miłej pracy!!!

Religia

Temat: Radośnie witamy Jezusa Króla- Niedziela Palmowa.

Katecheza 36, str. 74-75. W naklejkach odnajdźcie postać Pana Jezusa na osiołku i wklejcie we właściwe miejsce na str. 74. Natomiast na str. 75 dokończcie rysować palmę według wzoru i pokolorujcie rysunki.

 

*W TVP Sport w godz. 8.00 – 9.30 lub 12.30 – 14.00 są lekcje dla kl.1. Jeśli ktoś nie ma tego programu, można w internecie znaleźć (vod.tvp.pl)

*Zachęcam także w wolnej chwili do odwiedzenia strony internetowej:

https://vod.tvp.pl/website/nela-mala-reporterka,13364434 (Są tam różne filmy)

02.04.2020r.(czwartek)

Temat: Umiemy postępować ze zwierzętami.

Edukacja polonistyczna

*Podręcznik str.50 – 51  – osoba dorosła czyta Wam tekst, a potem pytania pod nim. Odpowiedz ustnie na te pytania.

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=4UJI9OQcHKQ

* Ćwiczenia (polonistyczne) str. 40 – 41.

*W zeszycie w linie zapisz wyraz: weterynarz i ułóż z liter tego wyrazu inne słowa.

* Podręcznik str.81 – przeczytaj samodzielnie tekst, po południu naucz się go czytać (jeśli dla niektórych za długi, naucz się 6 linijek)

Edukacja matematyczna

* Matematyka – podręcznik str.20, ćwicz. 1,  3 do zeszytu (w kratkę). Pamiętaj, aby zapisać, jakie ćwiczenie robisz (np. 1/20). W ćw. 3 zapisz działania.

* Ćwiczenia (Matematyka) str. 24. 

 

03.04.2020r. (piątek)

Temat dnia: Wyruszamy na rowerowy szlak.

Edukacja polonistyczna

*Podręcznik str.52 –53 przeczytaj samodzielnie tekst dla osoby dorosłej, zadaj pytania do przeczytanego tekstu, po południu tekst ze str. 52 naucz się czytać. (Kto dobrze czyta, może nauczyć się czytać więcej, także ze str.53).

*Ćwiczenia (polonistyczne) str. 42 – 43. 

*W zeszycie w linie napisz jedną linijkę małą literę „dz”  i drugą linijkę wielkie „Dz” (tak jak robiliśmy to na lekcji). Niżej przepisz wyrazy z „dz” z  podręcznika ze str.52.

* Zeszyt do kaligrafii (literki) str.47.

Edukacja techniczna

* Ćwiczenia (Matematyka) str.25 – 26.

*Teczka artysty – wyjmij kartę nr 24, 25  i otwórz książkę „Teczka artysty” na str. 44. Patrząc na instrukcję i słuchając rodzica czytającego instrukcję zrobisz rower.

Edukacja muzyczna

* Zaśpiewaj rodzicom ulubioną piosenkę!

Spokojnego odpoczynku w sobotę i niedzielę.

                                       Bogusława Staniszewska


Środa 1.04.2020

JĘZYK ANGIELSKI

    BEZPŁATNE NAGRANIA DO PODRĘCZNIKA I ĆWICZEŃ ZNAJDUJĄ SIĘ : https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

S: Playing ,,Food Wheel’’game.

  1. W ramach przygotowań do lekcji powtórz poznane wyrazy:

https://www.youtube.com/watch?v=RYxEIJK8YuM

  1. Przypomnij sobie historyjkę o płaczącym misiu. Jakim jedzeniem chciała podzielić się drużyna Bugs Team z Misiem? Wymień nazwy jedzenia po angielsku.

https://www.youtube.com/watch?v=fOGr76JCSCQ

  1. Otwórz ćwiczenia i znajdź wycinankę z lekcji unit 5 Lesson 6.
  2. Wytnij dokładnie po przerywanych kreseczkach wszystkie obrazki.
  3. Podnosząc każdy obrazek odpowiedz po angielsku: Do jakiej kategorii zaliczamy dane jezdnie:

( meat, milk products, vegetables,fruit)?

  1. Na 4 pustych kwadratach narysuj 4 dowolne produkty. Uwaga! Każdy produkt musi być z innej grupy.
  2. Przed rozpoczęciem gry posłuchaj nagrania i zgadnij prawidłowe odpowiedzi zad.1/58 podr.
  3. Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem w grę. Umieszczaj rodzaje jedzenia na odpowiednim miejscu w kole mówiąc np.: A ham is a meat (e ha mis e mit)- Szynka jest mięsem.

Miłej pracy!!!


Wtorek 31.03.2020

Wychowanie fizyczne

Dzień dobry, Jak zdrówko,wszystko dobrze? Humor dopisuje? Proszę wykonajcie ćwiczenia zgodnie z dołączonym linkiem. Powodzenia Regina Skerczyńska

Lekcja wychowania fizycznego

 Religia

Temat: Jezus chce być z nami ukryty w Chlebie- Ostatnia Wieczerza.

Katecheza 37, str.76-77.

W miarę możliwości otwórzcie tę katechezę z płyty i posłuchajcie opowiadania, które tam się znajduje. Następnie wykonajcie ćwiczenia na str.76,77.

Pouczcie się modlitwy: ,, Niechaj będzie pochwalony Przenajświętszy Sakrament, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.”


Poniedziałek 30.03.2020

Wychowanie fizyczne

Witam Was serdecznie przed weekendem, Jak samopoczucie? Wszyscy zdrowi i chętni do zabawy? Przygotowałam Wam grę planszową z różnymi zadaniami,wystarczy mieć kostkę do gry lub karteczki z numerami od 1 do 6 i ruszamy z zabawą Poproście starszych o udział w zabawie, będzie weselej. A więc do dzieła. Pozdrawiam Regina Skerczyńska

gra planszowa klasy młodsze

30.03.2020r. (poniedziałek)

Temat dnia: Wiosna

Edukacja przyrodnicza

*Wiosna – Co świadczy o przyjściu wiosny? Opowiedz na podstawie własnych obserwacji przez okno, wspomnień z poprzednich lat oraz ilustracji w podręczniku str.44 – 45 . Przeczytaj samodzielnie zdania na tych stronach.

*Obejrzyj prezentację zamieszczoną na Dysku Google, należy ją pobrać na komputer i otworzyć ją w PowerPoint

https://drive.google.com/open?id=1j55xHt_Jeya6NdqTnWEYln4j8Fn4iTMJ

Edukacja polonistyczna

*Podręcznik str.46 – przeczytaj samodzielnie tekst, po południu naucz się go czytać

*Ćwiczenia(polonistyczne) str. 36 – 37

*W zeszycie w linie napisz jedną linijkę małą literę „ż”  i drugą linijkę wielkie „Ż” (tak jak robiliśmy to na lekcji). Niżej przepisz wyrazy z „ż” z  podręcznika ze str.46

* Zeszyt do kaligrafii (literki) str.44

Edukacja matematyczna

*Matematyka – podręcznik str.17, ćwicz. 1, 2, 3 do zeszytu (w kratkę). Pamiętaj, aby zapisać, jakie ćwiczenie robisz (np. 1/17)

*Ćwiczenia (Matematyka) str.22

*Zachęcam do odwiedzenia strony internetowej: https://www.matzoo.pl/klasa1

NIE ODRABIAJ WSZYSTKIEGO OD RAZU, RÓB PRZERWY. MASZ CAŁY DZIEŃ NA TE ZADANIA

31.03.2020r. (wtorek)

Temat dnia: Wiosna

Edukacja matematyczna

* Matematyka – podręcznik str.18, ćwicz. 1, 2, 3, 4, 5 do zeszytu (w kratkę). Pamiętaj, aby zapisać, jakie ćwiczenie robisz (np. 1/18).

* Ćwiczenia (Matematyka) str.23.  

Edukacja polonistyczna

*Podręcznik str.47 – przeczytaj samodzielnie tekst, po południu naucz się go czytać.

*Ćwiczenia (polonistyczne) str. 38 – 39.

*Poruszaj ręką jak wkręcać żarówkę.

*W zeszycie w linie napisz jedną linijkę małą literę „rz”  i drugą linijkę wielkie „Rz” (tak jak robiliśmy to na lekcji). Niżej przepisz wyrazy z „rz” z  podręcznika ze str.47.

Edukacja społeczna

* Zeszyt do kaligrafii (literki) str.45.

*Pamiętaj, aby trochę się poruszać!

NIE RÓB WSZYSTKIEGO OD RAZU, RÓB PRZERWY. MASZ CAŁY DZIEŃ NA TE ZADANIA

01.04.2020r. (środa)

Edukacja matematyczna

* Matematyka – podręcznik str.19, ćwicz. 1, 2, 3, 5 do zeszytu (w kratkę). Pamiętaj, aby zapisać, jakie ćwiczenie robisz (np. 1/19) a pozostałe zrób ustnie bez zapisywania.

Edukacja polonistyczna

* „Dzień odkrywców” (brązowa książka) str.48 – 49.

*Podręcznik str.48 – przeczytaj samodzielnie tekst, po południu naucz się go czytać.

* Podręcznik str.49 – zrób ćwiczenia 1, 2, 3 w zeszycie zgodnie z poleceniami.

Edukacja plastyczna

*Teczka artysty – wyjmij kartę nr 23  i otwórz książkę „Teczka artysty” na str. 41. Patrząc na instrukcję (nie musisz jej czytać) zrobisz skaczące żabki.

Zajęcia rozwijające

* Teczka Wyprawka – wyjmij karty nr 38, 39, 40 , porozcinaj karty i zagraj z rodzicem ( starszym rodzeństwem, babcią, dziadkiem) tak jak gra się w „Piotrusia” – Piotrusiem jest karta z literą Y.

*Pamiętaj, aby trochę się poruszać! Poskacz jak żabki, ale delikatnie, bo jesteś w domu.


 

Czwartek 26.03.2020

RELIGIA

Zadawane prace będą sprawdzane po powrocie do szkoły( zilustrowana stacja drogi krzyżowej także).

Temat: Idziemy z Jezusem Drogą Krzyżową.

Zagadnienia do realizacji:

1.Kto pomógł Jezusowi, gdy niósł krzyż?

2.Jak te osoby pomogły Jezusowi?

3.W jaki sposób my możemy pomóc Jezusowi?

(W miarę możliwości proszę zrobić temat strona 66 – 67 zeszyt ćwiczeń: pokolorować, uzupełnić   brakującymi literami krzyżówkę)

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT:  Unit review.

  1. Przypomnij sobie z Colinem nazwy produktów z kategorii ,,Jedzenie”

https://www.youtube.com/watch?v=RYxEIJK8YuM

  1. Wykonaj zadania:
  2. a) zad.1/60 podr. Posłuchaj, wskaż palcem i powtórz nazwę produktu.
  3. b) zad.2/60 podr.Posłuchaj i wybierz prawidłowy obrazek w punktach 1-5.
  4. Zad.1,2/57ćw.

Praca domowa :

Zad. 3/57 ćw. Po wklejeniu tajemniczego obrazka na str.82 w ćwiczeniach pokoloruj go.

 


Środa 25.03.2020

JĘZYK ANGIELSKI KLASA IA – 25.03

Nauczanie zdalne w kl.1a

Kochani pierwszoklasiści!

    Pozdrawiam Was gorąco i serdecznie. Znaleźliśmy się w nowej sytuacji, wszystko jest inne niż dotychczas, nawet nauka. Proszę Was o rozsądek, dbajcie o swoje zdrowie, pomagajcie rodzicom jak tylko umiecie i możecie, a wiem, że umiecie. Ten czas spędzany w domu jest trudny nie tylko dla Was, ale i dla mnie oraz dla Waszych Rodziców – dla wszystkich. Poświęćcie ten czas na swoją naukę, prace domowe zadawane przeze mnie, przyjemności i swoje hobby. Wykonujcie zadania, które będę zadawała, uczcie się czytać, pisać, liczyć, by po powrocie do szkoły radzić sobie z dalszą nauką. Umiecie już prowadzić zeszyty. Każdego dnia zapiszcie w zeszycie: W domu i  niżej ćwiczenia, np. 1/22. Wierzę, że poradzicie sobie! Wytrwałości i cierpliwości! Do zobaczenia w szkole! Jak się spotkamy w szkole, sprawdzę i ocenię Waszą pracę.

     Jeśli zechcecie ze mną porozmawiać, możecie do mnie zadzwonić (numer telefonu ma rodzic) lub możecie napisać i wysłać e-maila (adres jest na stronie szkoły, rodzice pomogą Wam).

                                                   Pani Bogusia Staniszewska

Drodzy Rodzice!

      Zgodnie z rekomendacjami MEN od 25.03.2020r. zaczynamy nauczanie zdalne i realizację podstawy programowej. Wszyscy znaleźliśmy się w niespotykanej dotąd sytuacji  i musimy dostosować się do nowych realiów, dlatego proszę o wyrozumiałość i delikatną pomoc swoim dzieciom. One dużo już umieją, ale czasami będą potrzebować pomocy rodzica do odczytania tekstów drobnym drukiem zawierających litery, które nie wszystkie dzieci znają. To czas wielkiej nauki samodzielności dzieci. Znając tempo pracy oraz umiejętności dzieci, zadając prace domowe będę kierowała się zdrowym rozsądkiem, ale przede wszystkim będę myślała o dobru państwa dzieci, by po powrocie do szkolnej rzeczywistości każde dziecko radziło sobie z nowymi wiadomościami.

       Jeśli mają Państwo do mnie jakieś pytania, proszę dzwonić lub pisać e-maile. Wszelkie Państwa uwagi będą bardzo cenne.

     PS    Powinnam sprawdzać i oceniać pracę państwa dzieci. Na razie nie będę tego robiła, gdyż… będzie to dodatkowa praca dla Państwa (zrobić zdjęcie pracy  i przesłać mi e-mailem). Czasem zadzwonię do kogoś(wieczorem), by przeczytał mi głośno tekst. Pracę Waszych dzieci ocenię po powrocie do szkoły.

                                                          Bogusława Staniszewska

 

25.03.2020r. (środa)

* Ćwiczenia (ed.polonistyczna) str.30 – 31

*Podręcznik „Elementarz odkrywców” str. 38 – 39 – przeczytać tekst i do zeszytu ćw. 3/39

* „Elementarz  odkrywców. Dzień odkrywców” (brązowa książka)                           strona 46 – 47 . (Jeśli w poleceniu jest wpisać do zeszytu, to napisać w zeszycie w linie.)

* Przypomnij nazwy miesięcy, jeśli ich nie umiesz, naucz się.

 26.03.2020r. (czwartek) 

* Matematyka – Podręcznik  str.16, do zeszytu ćw.1, 3 /16, ćw. 2 ustnie

* Matematyka – Ćwiczenia str. 21.

* Podręcznik „Elementarz odkrywców” str.40 – 41, przeczytać teksty i odpowiedzieć na pytania pod tekstami

* Ćwiczenia (ed.polonistyczna) str. 32 – 33

* Do zeszytu w linie wpisać 2 zdania z ćw. 2/32

27.03.2020r. (piątek) 

* Przypomnij nazwy pór roku

* Podręcznik „Elementarz odkrywców” str.42 przeczytać wiersz „Pierwiosnek” i odpowiedzieć ustnie na pytania pod tekstem oraz str.43, do zeszytu ćw. 3 i 4 /43

*Ćwiczenie 4/42 na kartce z bloku

* Ćwiczenia (ed.polonistyczna) str. 34 – 35

* Włącz płytę z piosenką, której ostatnio uczyłeś się na lekcji i zaśpiewaj piosenkę.

 

Wychowanie fizyczne

Witajcie kochane dzieci i drodzy rodzice,
Mam nadzieję, że czujecie się dobrze i pamiętacie o aktywności fizycznej wzmacniającej odporność. Odporność na wszystko. Raz na tydzień będę Wam wysyłała mailowo zestawy ćwiczeń do wykonania wspólnie w domu. Pamiętajmy o tym, żeby dziecko ćwiczyło pod Waszą opieką (opieką rodzica), ponieważ wtedy jest bezpieczne i szczęśliwe ze wspólnej aktywności. Trzymajcie się zdrowo, a poniżej podsyłam pierwszy zestaw ćwiczeń, który powtarzamy 3 razy w tygodniu. Proszę o uwagi.
Opis:
Dzieci często mają postawę z uwypuklonym brzuchem, okrągłymi plecami, odstającymi łopatkami czy koślawymi kolanami i stopami. Jak z tym walczyć? Najlepszą formą kształtowania prawidłowej postawy jest sport. Dlatego też warto upowszechniać ruch wśród dzieci i pokazywać im atrakcyjne ćwiczenia, które zachęcą do aktywności fizycznej. Poniżej w linku ćwiczenia.
Pozdrawiam Serdecznie, Regina Skerczyńska