Klasa 8b

Środa 8.04.2020

Biologia

klasa VIII B biologia 8 kwietnia

Wychowanie do życia

Temat: Wobec choroby, cierpienia i śmierci.
Polecenie: Zostań w domu.

Język angielski

S:Zestaw Egzaminacyjny 2 i 3

Wykonaj w ramach powtórzenia test egzaminacyjny ze stron 89-91 ćwiczenia –włącznie oraz test egzaminacyjny ze stron 94-96.

Osoby które nie piszą egzaminu z j.angielskiego są zwolnione z zad.14/91. W zamian mają zrobić 5i6/93ćwiczenia. Proszę wysłać mi osoby, które zdają egzamin zad.14/91 na maila służbowego. Reszta klasa wysyła mi  5i6/93ćwiczenia. Termin: 09.04.2020.

HAPPY EASTER!!!

Religia

https://drive.google.com/drive/folders/1G6eykGpQHHoH0dzMnH9MW3Qj7F3ePjA4?usp=sharing

Język polski

08,15-16.04.2020 r. j.p. kl. VIII a,b

Matematyka

Temat: Procenty – zadania.

Proszę przesłać pełne rozwiązania – podręcznik str.232 i 233 zad.13-18.

Proszę wysyłać prace wyraźnie napisane.

I tak na koniec, to są ostatnie zajęcia przed świętami, życzę Wam zdrowych i spokojnych  Świąt
Dziękuję  i pozdrawiam Pani Kasia.

Geografia

GEOGRAFIA KL.8 B 08.04.20r.


Wtorek 7.04.2020

Religia

https://drive.google.com/drive/folders/1yxqbzGLR4S_rq3iLChchCxIlECIjNRRd?usp=sharing

 Wiedza o społeczeństwie

Temat: Podsumowanie działu V – Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej.

 W ramach powtórzenia zróbcie test.

TEST (pdf)

Matematyka

Kl.8b / 7.04

Temat: Procenty- powtórzenie.

  • Przeanalizuj treść ze str.230 podręcznik
  • Zrób str.231 podręcznik zad.1-9

Pozdrawiam

Pani Katarzyna Łukaszuk

Edukacja dla bezpieczeństwa

https://drive.google.com/drive/folders/1s294fHHUPK8zwWsDiUeQX-nfVv9APwF1?usp=sharing

Język rosyjski

TEMAT LEKCJI: ЭТИ БЛЮДА РУССКИЕ, А ТЕ ПОЛЬСКИЕ – ZAIMKI WSKAZUJĄCE – ЭТОТ, ТОТ.

  1. Wprowadzenie form zaimków wskazujących. Przeczytaj zdania (ćw. 5/ s.116 w podręczniku), zwracając uwagę na wyróżnione słowa. Po zapoznaniu się z treścią reguły gramatycznej przetłumacz zdania na język polski.
  2. Przeczytaj w „Ściągawce z gramatyki” na str. 141, jak odmieniają się zaimki, i wykonaj ćwiczenie (ćw. 6/ s.116 w podręczniku).
  3. W celu utrwalenia wiadomości o zaimku wykonuj ćwiczenie z zeszytu ćwiczeń (ćw. 2/ s. 56).
  4. Zapoznaj się z notą biograficzną Aleksandra Puszkina (Эхо России), następnie wysłuchaj fragmentu poematu „Eugeniusz Oniegin” i odpowiedz na pytania do tego tekstu (ćw. 7a/ s. 117 w podręczniku).
  5. W celu utrwalenia wiadomości o Puszkinie uzupełnij notatkę o nim (ćw. 3/ s. 56, zeszyt ćwiczeń).
  6. Zastosuj odpowiednie słówka pytające do zdań (ćw. 8/ s. 117 w podręczniku).
  7. Pisemnie – ćw. 1/ s. 56, ćw. 5/ s. 57, zeszyt ćwiczeń.

Fizyka

Temat: Zjawisko cienia i półcienia.

Celem lekcji jest poznanie, kiedy powstaje cień, a kiedy półcień oraz poznanie zjawisk zaćmienia Słońca i zaćmienia Księżyca.

Praca z e-podręcznikiem  https://epodreczniki.pl/a/zrodla-swiatla-i-jego-predkosc-zjawisko-powstawania-cienia-i-polcienia/DPLlutABx.

Omawiane dzisiaj zjawiska świadczą o prostoliniowym rozchodzeniu się światła.

1.Obserwacja cienia i półcienia – obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=Lg5O1u8e8-E

2.Wyjaśnij zjawiska zaćmienia Słońca i zaćmienia Księżyca na podstawie prostoliniowego rozchodzenia się światła.

Narysuj odpowiednie rysunki.

  1. Wykonaj zadania 1,2,3,4 str.222-223 z podręcznika.

Miłej pracy!


Poniedziałek 6.04.2020

Zajęcia rozwijające, j. angielski

ZR J.ANG 06.04(Zip)

Matematyka

Temat: Praktyczna matematyka- zadania

Kolejny dział do powtórzenia –  wykorzystanie umiejętności matematycznych w praktyce. Są to min. – posługiwanie się kalendarzem, zegarem, skalą, jednostki, zadania związane z zakupami.

Proszę zrobić zadania z podręcznika str.226,227 zad.1-10.

(Próbny egzamin sprawdzę i wyślę komentarze)

Dziękuję pozdrawiam

Język angielski

S: Health-listening and writing.

  1. Zrób zas.1-3,5/98podr. https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia BEZPŁATNE NAGRANIA
  2. Wykonaj zdania z gramatyki w ramach przypomnienia zad.2, 3, 5/99 podr. o
  3. Zad 5,6/87 ćwiczenia.
  4. Cała 88 z ćwiczeń.

6.Zrób quizy https://quizlet.com/276582801/test

https://quizlet.com/276581500/test

  1. Przetłumacz do zeszytu zad.7/100podr.
  2. Na ocenę proszę zrobić zad.1-3/45 z writing ćwiczenia i wysłać na maila służbowego malgorzatagreczuk@zs-rokitno.pl do 7.04.2020r.

Fizyka

Temat: Światło i jego własności.

Rozpoczynamy nowy dział, w którym zajmować się będziemy zjawiskami świetlnymi. Sprawdzian z poprzedniego działu będzie po powrocie do szkoły. Światło należy do widma fal elektromagnetycznych, więc omawiając jego właściwości należy o tym pamiętać. Po zapoznaniu się z treścią w podręczniku lub w e-podręczniku https://epodreczniki.pl/a/zrodla-swiatla-i-jego-predkosc wykonaj w zeszycie polecenia:

  1. Wymień źródła światła naturalne oraz sztuczne.
  2. Opisz właściwości światła.
  3. Opisz, jak rozchodzi się światło w ośrodku jednorodnym. Podaj przykłady prostoliniowego rozchodzenia się światła w otoczeniu. Zilustruj prostoliniowe rozchodzenie się światła w ośrodku jednorodnym.

Zachęcam do wykonania poleceń z podręcznika str.217/218 lub z e- podręcznika.

Miłej pracy!

Historia

Temat na dziś: Stan wojenny i schyłek PRL.

Zapoznaj się z materiałem zawartym na stronie:

https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/DX9vQEMif

Przepisz notatkę do zeszytu:

19 października 1984 roku doszło do porwania księdza Jerzego Popiełuszki. Kapłan był znaną postacią ze względu na odprawiane przez niego co miesiąc msze za ojczyznę. Był też jednym  kapelanów Solidarności. Służba Bezpieczeństwa inwigilowała księdza Popiełuszkę. Samochód, którym jechał, został zatrzymany przez milicjanta. Księdza najpierw uprowadzono, a następnie zamordowano.

Zapamiętaj:

13 grudnia 1981r. wprowadzenie stanu wojennego

22 lipca 1983r. zniesienie stanu wojennego

 

Odpowiedz pisemnie na poniższe pytania. Odpowiedź w formie zdjęcia lub skanu prześlij na mój adres do 8 kwietnia.

  1. Jakie były skutki wprowadzenia stanu wojennego w Polsce?
  2. Jak zachowywało się społeczeństwo wobec stanu wojennego?

Pozdrawiam Magda Ochnik

Język polski

06- 07.04.2020 r.. j. p.

Zajęcia rozwijające z języka rosyjskiego

Zajęcia rozwijające, j. rosyjski

  1. Rozwiąż test : https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_GIMNAZJALNY/Arkusze-egzaminacyjne/2018/jezyk_obcy/rozszerzony/GR-R1-182.pdf

następnie sprawdź rozwiązania zamieszczone na tej samej stronie.

Wychowanie fizyczne

Witam . Na najbliższe dwa dni chcę wam zaprezentować dwa zestawy ćwiczeń. Pierwszy zestaw traktujemy jako rozgrzewkę, drugi to trening właściwy. Dobrej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup:

https://www.youtube.com/watch?v=SMkccyjsPDQ

Powodzenia!


Piątek 3.04.2020

Chemia

03.04.20 kwas etanowy – zadania, nauka zdalna

Zajęcia z języka polskiego przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty

03. 04.2020 r.zajęcia z j. polskiego przygotowujące do egzaminu

Matematyka

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Liczby wymierne – powtórzenie wiadomości

PODRĘCZNIK STR.225 ZAD.23-30 DO ZESZYTU ( PEŁNE ROZWIĄZANIA PRZOSZĘ PRZESŁAĆ)

Dziękuję za uwagę , pozdrawiam.

Wiedza o społeczeństwie

Temat: Media i opinia publiczna.

  1. Funkcje środków masowego przekazu.
  2. Wady i zalety współczesnych środków masowego przekazu.
  3. Różnica między faktem a opinią.
  4. Cele kampanii społecznych.

Proszę zapoznać się z poniższą prezentacją:

https://prezi.com/pzfftfo-uwjg/mass-media-i-opinia-publiczna/

Odpowiedz na poniższe zagadnienia. Odpowiedź prześlij do magdaochnik@zs-rokitno.pl

  1. Oglądając współczesne środki masowego przekazu wskaż 2 reklamy społeczne i wyjaśnij ich cel.
  1. W dobie epidemii covid-19 wskaż rolę środków masowego przekazu pozytywną i negatywną (fake newsy) dla społeczeństwa.


Czwartek 2.04.2020

Język angielski

JĘZYK ANGIELSKI KLASA VIII B 02.04

Język rosyjski

TEMAT LEKCJI: НЕСКОЛЬКО СЛОВ ПРО РОССИЮ-МАТУШКУ – SYMBOLE ROSJI I ZNANI ROSJANIE.

  1. Przeczytaj tekst (ćw. 1a/ s. 114 w podręczniku) o oficjalnych symbolach Rosji (hymn, flaga, herb) i odpowiedz na pytania (ćw. 1б/ s. 114 w podręczniku), następnie wysłuchaj hymnu Rosji (nagranie 55).
  2. Wysłuchaj nagrania nr 56, w którym jest mowa o fladze Rosji i znaczeniu jej kolorystyki, wykonaj ćw. 2a/ s. 114 w podręczniku.
  3. Naucz się opowiadać po rosyjsku o polskiej fladze (ćw. 2a/ s. 114 w podręczniku).
  4. Przeczytaj tekst o herbie Rosji i za pomocą słownika rosyjsko-polskiego przetłumacz tekst na język polski (ćw. 3/ s. 114 w podręczniku).
  5. Zapoznaj się z materiałem ilustracyjnym, na którym przedstawieni zostali znani Rosjanie (ćw. 4/ s. 115 w podręczniku), dopasuj informacje do konkretnych osób.
  6. Wykonaj pisemnie – ćw. 1/ s. 53, zeszyt ćwiczeń.

Historia

Witam serdecznie Uczniów klas ósmych!

Temat na dziś to: Powstanie „Solidarności”.

  1. Jakie były przyczyny wybuchu strajku w Stoczni Gdańskiej im. Lenina w sierpniu 1980r.?
  2. Jakie były okoliczności powstania NSZZ „Solidarność”?
  3. Jakie były reakcje ZSRS na wydarzenia w Polsce?
  4. Jaką rolę odegrali w tych wydarzeniach Lech Wałęsa i Anna Walentynowicz?

Proszę przeczytajcie temat z podręcznika str. 207-211. Odpowiedzcie pisemnie w zeszycie na powyższe pytania. Skorzystajcie ze strony https://epodreczniki.pl/ . Są tam super ćwiczenia i filmy.

Po powrocie sprawdzę, które osoby sumiennie wykonują polecenia. Powodzenia!!!

 

Chemia

02.04.20 kwas etanowy – nauka zdalna

Wychowanie fizyczne

kl VIII 2-3.IV


Poniedziałek, wtorek i środa rozwiązujemy testy próbne


Arkusze egzaminacyjne język angielski:

OJAP-100-2004p. – ARKUSZ(pdf)

KO-2004p – KARTA ODPOWIEDZI(pdf)

ZR-A-2004p –  ZESZYT ROZWIĄZAŃ(docx)

OJAP-100-2004p – TRANSKRYPCJA NAGRAŃ nagranie w wersji tekstowej(pdf)

Nagranie dla uczniów bez wydłużania czasu pracy

Nagranie dla uczniów z wydłużonym czasem pracy

Arkusze egzaminacyjne język rosyjski:

 OJRP-100-2004p – ARKUSZ(pdf)

KO-2004p – KARTA ODPOWIEDZI(pdf)

ZR-R-2004p – ZESZYT ODPOWIEDZI(docx)

OJRP-100-2004p -TRANSKRPCJA NAGRAŃ nagranie w wersji tekstowej(pdf)

Nagranie dla uczniów bez wydłużania czasu pracy

Nagranie dla uczniów z wydłużonym czasem pracy


Arkusze egzaminacyjne matematyka:

OMAP-100  – ARKUSZ (pdf)

COMAP-100-1 – ZESZYT ROZWIĄZAŃ (docx)

KO_OMAP-100 – KARTA ODPOWIEDZI (pdf)

KRZ_OMAP-100 – KARTA ROZWIĄZAŃ ZADAŃ (pdf)


Arkusze egzaminacyjne język polski:

OPOP-100 – ARKUSZ

OPOP-100 – KARTA ODPOWIEDZI (DOCX)

KO_OPOP-100 – KARTA ODPOWIEDZI (PDF)


Ważna informacja proszę zapoznać się – Próba E8


 

Piątek 27.03.2020r.

Język polski

Materiały do samodzielnej pracy z języka polskiego- kl. VIIIb

Ćwiczenia do rozwiązania języka polskiego

Zajęcia z j. polskiego przygotowujące do egzaminu- kl. VIII b

Matematyka

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Liczby wymierne – powtórzenie wiadomości

 Na tej lekcji utrwalimy pojęcie liczby wymiernej – materiał z kl.4-6

Proszę rozwiązać zadania : podręcznik str. 224-225 zad. 14- 22 ( do zeszytu).

Uwaga zadania 14-17 , często tego typu pojawiają się na egzaminach.

Dziękuję za uwagę , pozdrawiam.

Chemia

 kwas metanowy – nauka zdalna

Historia

historia

Wychowanie fizyczne

Na dzisiaj proponuję wam zabawę pod tytułem „ otwórz okno” . Polega ona na tym iż otwieracie okna z ćwiczeniami ogólnorozwojowymi i je wykonujecie . Czas trwania min. 20 minut. Link do strony

https://wordwall.net/pl/resource/953118/sps19-wf-jest-fajny-wybierz-%c4%87wiczenie

Życzę dobrej zabawy.

WOS

wos

 


Czwartek 26.03.2020r.

Język polski

Materiały do samodzielnej pracy z języka polskiego

Język rosyjski

TEMAT LEKCJI: ТЫ УВЕРЕН, ЧТО РЕЛЬСЫ В РОССИИ ШИРЕ, ЧЕМ В ДРУГИХ СТРАНАХ?  – TWORZENIE STOPNIA WYŻSZEGO PRZYMIOTNIKA.

  1. Zapoznaj się z regułą tworzenia form stopnia wyższego przymiotników (s.109 w podręczniku) oraz z materiałem zawartym w „Ściągawce z gramatyki” na str. 139 i 140.
  2. Przepisz lub wklej do zeszytu formy przymiotników i naucz się ich na pamięć:

г → ж дорогой →  дороже
д → ж молодой →  моложе
дк →щ сладкий →  слаще
зк → ж близкий →  ближе
к → ч  громкий →  громче
x → ш тихий →  тише
тк → ч короткий → короче
т → ч богатый →  богаче
ст →щ частый →  чащe

большой →    больше                     ( duży → większy)
высокий →     выше                        (wysoki → wyższy)
глубокий →    глубже                     (głęboki → głębszy)
далёкий →    дальше                       (daleki → dalszy)
дешёвый →  дешевле                     (tani → tańszy)
долгий →        дольше                     (długi → dłuższy)
короткий →   короче                      (krótki → krótszy)
лёгкий →       легче                         (lekki → lżejszy)
маленький →  меньше                   (mały → mniejszy)
плохой →      хуже                          (zły → gorszy)
хороший →    лучше                        (dobry → lepszy)
широкий →    шире                        (szeroki → szerszy)

Chemia:

Szereg homologiczny kwasów karboksylowych

Wychowanie fizyczne:

kl VIII b 26.03.2020 w-f

Religia

https://drive.google.com/drive/folders/1ku_-fENKMBx-XkK1yP-edhkSU4xs9qc6?usp=sharing

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Health-reading.

  1. ZAD.6-10/95podr. Zad.2/96podr.
  2. W 3 zdaniach odpowiedz na każde pytanie pisemnie w zeszycie: zad.1/96podr.

Praca domowa:

  1. Ćwiczenia str. 43 oraz uzupełnij tabelki str.78-79.

Edukacja dla bezpieczeństwa

Witam Was serdecznie, dziś z godnie z planem  temat (który jest do realizacji przez kolejne 2 lekcje):

„ Inne groźne przypadki” .

Szeroki zakres materiału, dlatego poświęcamy więcej czasu temu zagadnieniu. Przeczytajcie proszę w podręczniku strony 109-118.

Proszę o szczególną  analizę informacji „ Warto  wiedzieć” .

Dbajmy wszyscy o to aby ustrzec się zagrożeń ,  w zgłębieniu tego tematu pomocny będzie poniższy link.

https://epodreczniki.pl/a/zagrozenia-w-domu-i-szkole/DOy82I77r

Miłej pracy.


 

Środa 25.03.2020r.

Język polski  25.03.2020 r.

Temat: Twórca i jego czasy. Henryk Sienkiewicz.

Podręcznik str. 222- 223

1.Dokończ w zeszycie poniższe zdania:

Współcześnie nazwisko Henryka Sienkiewicza możemy spotkać na (w )…

Popularność pisarza wynika z…

2.Zapoznaj się z biogramem Henryka Sienkiewicza(str. 222- 223).

3.Napisz, co zainspirowało pisarza do stworzenia „ Quo vadis”.

4.Odpowiedz pisemnie, z czego wynikała popularność nurtu historycznego w XIX wieku.

5.Na podstawie tekstów ze str. 222-223 opracuj w zeszycie krzyżówkę lub sformułuj trzy pytania tak skonstruowane, aby wymagały dłuższej odpowiedzi.

6.Sformułuj pięciozdaniową recenzję, którą można by umieścić na okładce obcojęzycznego wydania „ Quo vadis” w kraju, w którym jeszcze nie została ona opublikowana.

Język angielski:

JĘZYK ANGIELSKI KLASA VIII B -25.03

Wychowanie fizyczne:

25.03.2020 kl. VIII b w-f

Matematyka:

Lekcja kl. 8b – 25.03

Geografia:

Geografia 8b

Biologia:

Biologia – zadania do realizacji